Wpisany przez Mariola Sz.
|
Dzień dobry, zachęcam do prostych zabaw /ale bardzo ważnych/ dla poprawy komunikacji.
Proszę potraktować tę naukę jako dobra zabawę, wykorzystując materiały znajdujące się w w domu.
Nie trzeba drukować i martwić się, czy wykonamy zadania dokładnie, ważne są systematyczne codzienne ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe/ przykłady w załączniku/.
Natomiast zajęcia słuchowe przeprowadzamy na materiale dostępnym w domu/bajki, opowiadania tj. np. JAKA GŁOSKĘ SŁYSZYSZ NA POCZĄTKU WYRAZU...
Słuchanie bajek terapeutycznych ze zrozumieniem, a następnie porozmawianie na temat usłyszany.
Proszę też zaglądać na mój profil FACEBOOK, tam dla was zamieszczam ciekawe zabawy.
Materiały do ćwiczeń - pobierz.
Pozdrawiam,
Mariola Sz.
|
Wpisany przez Mariola Sz.
|
Dzień dobry, proponuje rodzicom wspólną zabawę z dziećmi i przesyłam gry logopedyczne / memo, szukamy głoski na początku, w środku i na końcu wyrazu, czytanie obrazkowe, różnicowanie głoski s/sz/.
Materiały do ćwiczeń - pobierz
Powodzenia
Mariola Sz.
|
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D., Ania K.
|
,,Hodowla kryształów”
Potrzebujemy:
- słoik lub kubeczek z wodą
- sól
- patyczki
- wełniane nici
Sposób wykonania:
Najpierw do kubka nalewamy wodę, aby przygotować roztwór nasycony soli. Oznacza to, że dodajemy sól i mieszamy do momentu, w którym przestaje się ona rozpuszczać. Następnie ucinamy kawałek sznurka i przywiązujemy do patyka i kładziemy go na kubeczku w taki sposób, by sznurek zwisał swobodnie. Teraz pozostaje nam odłożyć kupeczki w ciepłe miejsce i czekać na efekty. Codzienna obserwacja pozwala dostrzegać zmiany jakie zachodzą.
Każdego dnia kryształków przybywa. Osadzają się zarówno na sznurku, jak i na ściankach kubków oraz wytrącają się na dnie.
Co możemy zaobserwować?
Po kilku dniach na nitkach utworzą się kryształki pod wpływem parowania wody.
Wskazówki: dodanie kilku kropli farby plakatowej albo atramentu do wody spowoduje zmianę koloru kryształków.
MIŁEJ ZABAWY!!!
|
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D., Ania K.
|
,,Zaczarowany balon”
Potrzebujemy:
- zimna butelka,
- balon,
- miska z ciepłą wodą
Sposób wykonania:
pustą butelkę wkładamy do lodówki na około godzinę. Po godzinie wyjmujemy butelkę i nakładamy na jej szyjkę balon. Na około dwie minuty wkładamy butelkę do ciepłej wody. Balon nadmuchuje się jak po dotknięciu czarodziejską różdżką.
Co możemy zaobserwować?
W wyniku ocieplenia powietrze znajdujące się w butelce rozpręża się i potrzebuje więcej miejsca, wpływa więc do balonu i go nadmuchuje.
MIŁEJ ZABAWY!!!
|
Wpisany przez Mariola Sz.
|
Proponuję gimnastykę buzi i języka na wesoło - pobierz.
Logopeda.
|
Zabawy ruchowe i kodowanie |
|
|
|
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D., Ania K.
|
W tym tygodniu zachęcamy Was do zabaw ruchowych:
- https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g – „PIĘTA, KCIUK”
- https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c - ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE „HOPLA HOPLA”
- https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U ZOZI „ZNAKI WIELKANOCNE”
- https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY – „PISANKI, PISANKI"
- https://www.youtube.com/watch?v=g63ejAMTHM4 – „KLEPIEMY”
Kodowanie
Zadania bez nudy ....czyli propozycje aktywności na czas Zostaję w domu
Zadania :
Linki do wspólnej zabawy z kodowania:
|
ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE |
|
|
|
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D., Ania K.
|
Zapraszamy do wielkanocnych ćwiczeń grafomotorycznych
https://drive.google.com/file/d/1pCm8aKBXuXJtfCwgSQTEyC0Ps5v2BZrW/view
|
ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA „Zając” |
|
|
|
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D., Ania K.
|
Spróbuj wspólnie z domownikami pobawić się w zajączka na podstawie zabawy muzyczno-ruchowej „Zając”.
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
DOŚWIADCZENIE „PŁYWAJĄCE JAJO”
Do eksperymentu potrzebujemy:
- łyżeczka
- sól
- duża szklanka lub duży szeroki dzbanek
- surowe jajko
- słoik lub dzbanek z wodą do nalewania
Etapy wykonania doświadczenia:
1. Do dużej szklanki wlej wodę, tak do połowy jego wysokości.
2. Delikatnie włóż do niej jajko. Uważaj, żeby się nie rozbiło! Zobacz, co się dzieje? Czy jajko tonie czy pływa?
3. Wyjmij jajko z wody łyżeczką i odłóż na bok. Do tej samej szklanki z wodą wsyp 10-15 łyżek soli i dobrze zamieszaj. Umocz paluszka i sprawdź czy faktycznie jest słone.
4. Po wymieszaniu wody z solą ponownie włóż do niej jajko i zobacz, co się z nim dzieje. Czy nadal jajko tonie czy może się unosi na wodzie?
5.Znowu wyjmij jajko i delikatnie (po ściance) dolej wody do pełna. Chodzi o to, żeby nowa, woda, nie zmieszała się ze słoną wodą z dna naczynia.
6.Teraz ostrożnie ponownie włóż jajko do wody – uważaj, żeby nie zamieszać płynu w szklance, bo na dole jest słona woda, a na górze zwykła. Co się teraz dzieje z jajkiem? Czy dopłynęło na dno? Czy unosi się na górze?
MIŁEJ ZABAWY
|
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D., Ania K.
|
Kochane przedszkolaki,
Mamy nadzieję, ze pamiętacie nasze wspólne zabawy ruchowe.
Jeśli nie, to jest to znakomity czas, by je sobie przypomnieć i troszkę się poruszać.
Poniżej kilka naszych zabaw:
KONIECZNIE PAMIĘTAJCIE O NASZYM TAŃCU:
Bawcie się dobrze!!
|
Wpisany przez Mariola Sz.
|
Dzień dobry,
przedszkolaki różnicuję głoski szumiące i syczące w grze zwanej "chińczyk".
Pozdrawiam Logopeda.
|
|
|