Kalendarz

czerwca 2020
npwścps
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Licznik odwiedzin

Odwiedziny [+/-]
Dzisiaj:
Wczoraj:
Przedwczoraj:
750
1718
1237

+481
W tym roku:
W zeszłym roku:
301091
198910
+102181
Edukacja zdalna - Starszaki
Język angielski - starszaki: 05.06.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aleksandra K.   

https://www.youtube.com/watch?v=tg46DKP2Id8

https://www.youtube.com/watch?v=kjGWINaFEXc

https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

Obejrzyj filmiki.
Narysuj swoj wymarzony dom.
Zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij na adres email: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Aleksandra K.


 
Temat: Jesteśmy różni, lecz równie ważni i mamy swoje prawa. Data: 4-5.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D.   

Wśród nas są niepełnosprawne dzieci i dorośli, którzy potrzebują zrozumienia, życzliwości i pomocy.


Zad. 1: Posłuchaj wiersza J. Lisowskiej pt. „Spotkanie przyjaciół”.   


Na mojej drodze, w każdej chwili,

Mogę Was spotkać moi mili.

I chociaż różni nas tak wiele,

Zostanę waszym przyjacielem.


Bo jeśli któryś z Was nie chodzi,

To na spacerze to nie szkodzi.

Ja Cię zawiozę, gdzie będziesz chciał,

Bylebyś dobrą mapę miał…


A jeśli Twoje oczy szare,

Nie cieszą się widzenia darem,

To ja Ci będę dziś oczami,

Opiszę słońce i niebo nad nami…


Jeżeli żyjesz w ciągłej ciszy,

To moją radość i tak usłyszysz.

Będziemy biegać, skakać, mówić,

Aż się nam każda z rąk utrudzi!


Jeżeli zaś Twoje usta milczą stale,

Wyślę Ci dłonią znaki małe,

Które na zawsze Ci powiedzą,

Że przyjaciele wszystko wiedzą.


Bo wiem i dobrze to rozumiem,

Że Ty nie możesz być sam w tłumie!

Chociaż mam zdrowe nogi, oczy,

To z takim jak Ty mogę kroczyć.


I gdy się w życiu gdzieś spotkamy,

To wszystkim smutkom radę damy.


Odpowiedz na pytania:


–  Co to oznacza, że ktoś jest niepełnosprawny?

- Jak czują się osoby niewidome lub niesłyszące?

– Czy dziecko niepełnosprawne mogłoby zostać Twoim przyjacielem?

– Jak możemy pomóc takim osobom?


Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Do zabawy, imienia i nazwiska, wychowania w rodzinie, edukacji, opieki zdrowotnej, równego traktowania. Najważniejszym dokumentem jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych i ratyfikowana przez Polskę w 1991 roku.


Zad. 2: Prawa dziecka -rymowanka


Każdy człowiek duży, mały

Swoje prawa ma.

Każde dziecko duże, małe

swoje prawa zna.

Do uśmiechu i spokoju,

do miłości i do życia,

Do opieki swych rodziców,

Radosnego serca bicia.


Nie we wszystkich krajach dzieci mają rodziny, chodzą do szkoły, mają ciepłe posiłki na przykład w Afryce. https://www.youtube.com/watch?v=wtdHz6HdUrI


Obejrzyj film animowany pt. „Prawa dziecka”.

Odgadnij z jakich baśni są postaci Jasia i Małgosi, księżniczki, kaczątka? Podaj tytuły tych baśni. Jakie prawa mają dzieci?

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4 


Zad. 3: Wysłuchaj piosenki „Jesteśmy dziećmi”.

Naucz się refrenu i pierwszej zwrotki. Zaśpiewaj solo lub w duecie na przykład ze swoim rodzeństwem.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

  1. Czy jesteś z Afryki, czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy, bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

  1. Czy mówisz po polsku, czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy, czego tak naprawdę chcemy.

       Ref: Jesteśmy dziećmi….


  Odpowiedz na pytania:

− Czego pragnie każde dziecko?

− Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?

− Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od nas?


DLA DZIECI CHĘTNYCH

Zabawa matematyczna

Tworzymy własną grę planszową”.

Dzieci i dorośli lubią grać w gry. Gry planszowe można wykonać samodzielnie.

Materiały potrzebne do wykonania:

arkusz białego brystolu, wycinanki samoprzylepne, skrawki brystolu w dwóch różnych kolorach, nożyczki, flamastry, cienkopis.


Należy pamiętać: o nadaniu tytułu grze, o ustaleniu zasad grania, zrobieniu lub znalezieniu odpowiednich pionków-figurek (na przykład z jajka niespodzianki), utworzeniu kart z pytaniami i zadaniami, które pomogą nam w szybszym lub wolniejszym dotarciu do mety, przygotowaniu kostki do gry. Można wykorzystać także własne pomysły.


W wykonaniu gry pomoże Wam poniższy tutorial:

https://rodzinazeszczecina.pl/2017/07/28/zrobmy-sobie-planszowke-diy/


Zróbcie zdjęcie i prześlijcie

POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY DUŻO ZDRÓWKA



 
Religia. Temat 23: Idziemy na Mszę Świętą. Data 02-05.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Małgorzata G.   

A/

O czym przypomina ludziom głos dzwonu?

W jakim dniu tygodnia idziemy do kościoła?

Po co w niedziele idziemy do kościoła?

W każdą niedziele idziemy do kościoła, aby spotkać się z Panem Jezusem w czasie Mszy Świętej. Co musimy zrobić, żeby dobrze przygotować się na to spotkanie?

Zacznij od porannej toalety itd. …

Obejrzyj obrazki z podręcznika (str. 75) i opowiedz o nich.

Posłuchaj piosenki pt.: "Oto jest dzień" i zaśpiewaj:

https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs


B/

W podręczniku na stronie 76 są dwa rysunki. Pomóż dzieciom ubrać się do kościoła – (zakreśl świąteczne ubrania). Pan Jezus zaprasza Cię do kościoła na spotkanie w czasie Mszy Świętej.


Pozdrawiam Was bardzo serdecznie p. Gosia.



 
Temat: Dzieci świata. Data: 2 - 3.06.2020 r PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D.   

Zad. 1:

Rozmowa na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach.

Przeglądanie zdjęć, albumów, atlasu geograficznego z innymi krajami świata oraz filmu edukacyjnego "Kolorowe dzieci". https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4.

Oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z różnych kontynentów.

Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi.

  1. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji? 

  2. Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.).

  3. Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.

Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy - wygląda inaczej.



Zad. 2:

Słuchanie wiersza W. Fabera "Dzieci świata"


W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świeci śnieg pada.


A jego rówieśnik Eskimos,

Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.


Afryki, ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.


I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.


Rozmowa na temat wiersza:

– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?

– Gdzie mieszkają Eskimosi?

– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?

– Co łączy dzieci na całym świecie?


Zabawa "Powitanie"

– witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi

– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami

po europejsku – podawanie dłoni i mówienie "Dzień dobry"

– w różnych językach: "Guten Tag", "Good Morning".



Zad. 3:

Wykonanie pracy plastycznej "Dzieci z całego świata".

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/206-dzieci-z-roznych-stron-swiata

Przygotowujemy sylwety dzieci z twardego brystolu lub tektury oraz podstawki z dwoma nacięciami. Naszym zadaniem jest wykonanie charakterystycznego stroju dla danej postaci np.  Eskimosa, Chińczyka, Japonki, Indianina itp. Do wykonania pracy, wykorzystujemy różnorodne materiały  i stosujemy różne techniki wg własnej inwencji. Po ozdobieniu postaci, wkładamy nogi sylwety w nacięcia (jedną nogę zaginają do przodu, drugą do tyłu) i przyklejamy od spodu klejem lub taśmą. Gdy sylwety są już dobrze umocowane, możemy  wykonać postaciom buty z plasteliny, naszkicować bluzkę, spodnie wyciąć i przykleić na właściwą część sylwety.

ZADANIE DLA DZIECI CHĘTNYCH

Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą).


POZDRAWIAMY WAS GORĄCO



 
Język angielski - starszaki: 02.06.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aleksandra K.   

https://www.youtube.com/watch?v=PTcVWLcWFT4

https://www.youtube.com/watch?v=C4K1qhkCEOU&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

Obejrzyj filmiki.
Narysuj swoją farmę.

Zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij na adres email: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Aleksandra K.


 
Temat: Wokół mamy i taty. Data: 28 - 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D.   

Zad. 1:

Posłuchaj piosenki pt. „Rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

Odpowiedz na pytania:

- Co to jest rodzina?

- Kto wchodzi w skład Twojej rodziny?

- Jak ma na imię Twoja mama, a jak tata?

- A może pamiętasz, jak na imię mają Twoi dziadkowie?

Podziel imiona swoich członków rodziny na sylaby. Może uda Ci się też przegłoskować? Spróbuj.


Zad. 2:

Serduszko dla mamy i taty.

Czy wiesz, jak wygląda serce? Jakiego jest koloru? Czy wiesz czym jest serce?

"Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, a węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew."1

  1. Jak myślisz, do czego ludziom potrzebne jest serce?

  2. Czy tylko ludzie mają serca?

  3. Czy znacie jakieś przysłowia o sercu?

  4. Spróbuj wytłumaczyć z rodzicami co te przysłowia znaczą: „Co w sercu, to na języku”, „Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal”.

  5. Narysuj serduszko dla mamy i wytnij je.


Zad. 3:

Zabawa ruchowa „Przytul rodzica”

Zachęcamy do wspólnych zabaw i tańców w rytm ulubionych piosenek. Zabawa polega na tym, aby co jakąś chwilę wcisnąć pauzę w muzyce sygnalizującą przerwę na przytulenie, np. nosami, plecami, stopami, brzuchami, uszami, itp.


Zad. 4:

Zabawa „Ułóż rym”

Zabawa polega na tym, aby ułożyć rym do wyrazów związanych ze słowem „rodzina”, np. mama – tama, dama, lama

tata – lata, rata, itp.

Przykładowe wyrazy: rodzina, mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, itp.


MIŁEJ ZABAWY!!!


Przypisy.

1. Wiesława Żaba-Żabińksa „Nowe przygody Olka i Ady” -przewodnik metodyczny wydawnictwa MAC EDUKACJA cz. 5 str. 95.


 
Język angielski - starszaki: 28.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aleksandra K.   

https://www.youtube.com/watch?v=-NpG1kmnrs8


Obejrzyj filmik.
Zrób plakat formatu A4 z wybranymi czterema przymiotnikami opisującymi cechy charakteru człowieka.
Zrób zdjecie plakatu i wyślij do mnie do 29.05.2020 do godz. 15:00.


Aleksandra K.



 
Religia Temat 28/C: Matka Boża pomaga nam sprzeciwiać się złu. c.d. tematu. Data 26-29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Małgorzata G.   

C/

Nawiązując do poprzedniej katechezy odpowiedzmy:

Kim jest Maryja?

Z jakimi sprawami możemy się do Niej zwracać?

W podręczniku na str. 94 zamieszczone są ilustracje, które mówią jak całym sercem kochać Pana Boga. Opowiedz o nich.


C/

Jak możesz dzielić się dobrocią?

Przedstaw to na rysunku – w podręczniku str. 91


Pozdrawiam Was bardzo serdecznie p. Gosia



 
Temat: Święto rodziców. Data: 26 - 27.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D.   

Czy wiecie, jakie dzisiaj jest święto? Pamiętajcie, by złożyć swojej mamie życzenia, a na pewno się ucieszy.

Zad.1: Przypomnij sobie piosenkę „Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime” Śpiewające Brzdące. Spróbuj zaśpiewać razem z dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

Zad.2: Popatrz uważnie na mamę i tatę. Przypatrz się, jakiego koloru mama i tata mają oczy, a jakiego włosy. Spróbuj narysować portret swoich rodziców.

Zad. 3: Gimnastyka z Rodzicami – poćwicz i pobaw się razem z mamą i tatą.

„Pięta, kciuk” - https://www.youtube.com/watch?v=JzsLpWnCpRs

„Ty skacz” - https://www.youtube.com/watch?v=i_egxxMWDq8

„Osiem kratek” - https://www.youtube.com/watch?v=qj-7XznKvIA


Zad.4: Zabawa plastyczna „Różane drzewko” – spróbuj wykonać drzewko wg instrukcji:

https://www.youtube.com/watch?v=A24YU_oOpUg


Jeśli nie masz potrzebnych materiałów lub wykonanie drzewka sprawia Ci trudność poproś o pomoc kogoś dorosłego.


Zad. 5: Ćwiczenia grafomotoryczne – pobierz

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, przepisz szlaczki na kartkę.



ZADANIE DLA DZIECI CHĘTNYCH

Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu. Potrzebne Wam będą: miarka, długopis i kartka.  Za pomocą miarki zmierzcie ile macie wzrostu – ty, mama, tata, brat czy siostra. Zapiszcie sobie dane na kartce. Kto z Waszej rodziny jest najwyższy, a kto najniższy? Ustawcie się wg wzrostu od najwyższego do najniższego, i odwrotnie. Miłej zabawy:)

                                                                                      

POZDRAWIAMY  GORĄCO


 
Temat: Rodzina. Data: 21 - 22.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Wiesia D.   

Kochane Dzieci! Drodzy Rodzice!

W maju obchodzimy dwa święta związane z naszymi najbliższymi – 15 maja Międzynarodowy Dzień Rodziny, 26 maja Dzień Mamy. W tym tygodniu przybliżymy temat rodziny, która jest jedną z najważniejszych wartości. Rodzina to przede wszystkim rodzice, siostra, brat, również dziadkowie, ciocia, wujek. Dowiedzmy się, jak wyglądali rodzice, gdy byli dziećmi, w co lubili się bawić, jakie mieli przygody .


Zad.1:

Zapoznajmy się z dawnymi grami i zabawami podwórkowymi pt. „Podwórkowe wspomnienia”, tak lubianymi kiedyś przez Waszych rodziców. „Zabawa w chowanego”, „Ciuciubabka”, „Dwa ognie”, „Skacz na skakance”, „Gumy”, „Klasy”:

http://zabawy.zrodla.org/gra_chlopek/


Zad.2:


Oglądanie zdjęć rodziców z dzieciństwa.(Prosimy o udostępnienie zdjęć, albumów rodzinnych,itp.) Opiszcie słowami jak wyglądała mama, a jak tata. Poproście rodziców o wydrukowanie bądź napisanie wyrazu  RODZINA – odczytajcie  napis, ozdabiamy go  według własnego pomysłu.

Zad. 3:

Zabawa „Jaka jest mama?, Jaki jest tata?”. Dzieci wymieniają wyrazy określające rodziców, np. troskliwa, delikatna, dobra, wesoły miły, dobry, spokojny. Dzielenie na sylaby i głoski podanych słów.

Zad.4:

Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Mama i tata”.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Rozmowa na temat wiersza.

- Kim dla dzieci jest mama i tata?

- Za co dzieci dziękują rodzicom?

- Narysujcie  członków swojej rodziny.



Zad.5:

Kończenie rozpoczętych zdań:

−− Moi rodzice są kochani, bo…

−− Pomagam rodzicom w…

−− Lubię być w domu, bo…

−− Z tatą najchętniej robię…


ZADANIE DLA DZIECI CHĘTNYCH

Nauczcie się piosenki o mamie. Zaśpiewacie ją już wkrótce – we wtorek 26 maja, w DZIEŃ MATKI.
Jeżeli macie mikrofon lub zestaw karaoke, skorzystajcie z niego.

Do wyboru takie tytuły jak:

„Kocham Cię Ti Amo Je T’aime” https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

„Jesteś mamo skarbem mym” https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

Rozejrzyjcie się uważnie w koło – gdzie rosną polne kwiatki na przykład stokrotki lub fioletowe kwiaty bzu. Będą wam  potrzebne do zrobienia bukietu dla mamy.

POZDRAWIAMY GORĄCO


 
«pierwszapoprzednia12345następnaostatnia»

Strona 1 z 5

Free joomla templates made by Lonex.